در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...

آگهی سبز | درج آگهی رایگان | معرفی مشاغل | آگهی های خرید و فروش | املاک | خودرو

مضررات چاقی

یکشنبه ۲۴ تیر ۹۷ علمی و پزشکی
  • تصویر شماره مضررات چاقی
لاغر شدن افراد چاق بسیارسخت و مشکل میباشد. چاقی افراد به دو دسته تقسیم میشود

1-چاقی موروثی

2-چاقی از خودرن زیاد و موجود بودن استعدادچاقی در فرد

افرادی که چاقی شان موروثی میباشد با شرایط سخت تری میتوانند لاغر شوند بعضی ها میگویند افرادی که بطور موروثی چاق هستند نمیتوانند لاغر کنند و یا لاغر بمانند.

لاغرشدن یک امر طبیعی و دست خود فرد میباشد یعنی شخص میتواند با رعایت کردن اصول لاغری و پرهیز از غذاهای چاق کننده به لاغری دست پیدا کند و بدنی نرمال و استاندارد داشته باشد.

افرادی که پس از چاقی لاغر میمانند و دیگر اجازه چاقی به خودشان نمیدهند جزو اشخاصی هستند که اراده قوی و مصمم دارند.در کل انسان یک موجود لذت طلب و خوش گذران است و میخواهد از هر نظر در رفاه کامل باشد ولی باید بدانیم نمیتوان ازیک سری موضوعاتی در زمینه چاقی براحتی عبور کرد. افراد خیلی چاق در معرض خطر زیادی هستند که هر آن امکان ضربه شدید به بافت های بدن مخصوصا سکته هایی که از چاقی بوجود می اید روبرو شود

.انسان های لاغر از هر نظرشرایط مناسب تری نسبت به افراد چاق دارند حتی در حرکات روزمره شان میتوان شاهد تفاوت های زیاد بین افراد چاق و لاغر باشیم

بدن چاق خیلی زود فرسوده و شکسته میشود حتی افراد چاق پس از لاغری دچار کشیدگی و اویزان شدن پوست میشوند و درنتیجه برای درمان این عارضه بعدازچاقی باید به متخصص پوست مراجعه کنند و برای درمانش باید هزینه گزافی پرداخت نمایند.

لاغری بیش از حد هم برای بدن مضر و خطرناک میباشد و فرد در بعضی ازمواقع شاهد افت شدید میشود .سیستم اندامی بدن باید استاندارد و طبق اصول تغذیه و ورزش مناسب نگهداری شود سیستم اناتومی بدن از گوشت و استخوان تشکیل شده است یعنی هرچقدر تغذیه مناسب و یا نامناسب و یا بیش از حدمجاز بدن باشد به بافت های مربوطه اسیب جدی وارد میشود.

ورزش کردن یکی از واجبات مهم برای سلامتی بدن و روح بشمار میرود. اگر فرد بطور مرتب و برنامه ریزی شده به ورزش و حرکت های کششی خود ادامه دهد قطعا بدنی سالم و استاندارد خواهید داشت ورزش کردن هم وقت زیادی نمیخواهد.مانند کارهای روز مره دیگر ما میتوانیم برایش برنامه ریزی کنیم

 همانگونه که وعده های غذایی ما یک امر طبیعی و واجب میباشد ورزش کردن هم باید در زندگی خودمان به یک فرایند مهم و واجب الاجرا تبدیل کنیم . در بعضی از افراد در مدت محدودی شروع به ورزش کردن میکنند و پس از مدتی ورزش را کنار میگذارند.اگر بخواهیم از اینگونه افراد سوالی کنیم که چرا ورزش را رها میکنید هیچ جوابی بغیر از وقتمان پر است و. یا سرمان خیلی شلوغ است ندارند. وقتی خداوند بدنی سالم و ورزیده به ما عنایت کرده است چرا ما برای نگهداری اش تنبلی و کم کاری کنیم .

ورزش نکردن و تنبلی ضررش به خودمان بر میگردد فرض مثال شما در محیط کارتان یک کاری به شما محول میشود و ان کار را انطور شاید و باید انجام نمیدهید شاید برایتان ضررو یا منفعتی نداشته باشد ولی اگر ورزش نداشته باشیم یا ورزش دلبخواهی و نامرتبی داشته باشیم  به خودمان وسلامتی مان اسیب جدی رسانده ایم تا وقتی بدنی سالم داریم باید قدربدانیم و در نگهداری ان کوشا باشیم .اگر یک کمی اراده داشته باشیم میتوانیم بدنی زیبا و سالم داشته باشیم.فرایند چاقی یک امر طبیعی و خدایی میباشد و قابل کنترل و درمان .خوش بحال افرادی که اراده قوی دارند و برای اندام خودشان ارزش قایل اند و به بدن سالمی که دارند افتخار میکنند ولی کسانی که فقط میگویند بخوریم خدا بزرگ است و یا فعلا میخوریم تا بعد لاغر میشویم و یا بعد رژیم میگیریم لاغر میشویم قطعا اینگونه افراد در اینده نزدیک با مشکل بزرگی روبرو میشوند.بیماریهایی که شخص بر اثر چاقی با ان دست و پنجه نرم خواهد کرد بسیار خطرناک و دردناک هستند. نمونه بیماری که افراد چاق بهنگام چاقی با ان مواجه میشوند تداخل قلب و عروق با قسمتهای دیگر بدن میباشد. سیستم قلب انسان طوری در حال رشد و نبواست که فرد باید خیلی از مسایل را باید رعایت کند تا به این عضو مهم بدن اسیب نرسد. باورزش کردن و کنترل تغذیه و وعده های غذایی میتوان یک بدنی سالم و بدون بیماری برای خودتان داشته باشید.بدن سالم جزو مهم ترین نعمت های خداوند است در نگهداری ان کوشا باشیم و برای داشتن بدنی سالم و روحیه ای شاداب کنترل غذایی و ورزش را در اولویت زندگی مان قرار دهیم.

agahisabz.com

منبع

  ثبت آگهی رایگان