در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...

آگهی سبز | درج آگهی رایگان | معرفی مشاغل | آگهی های خرید و فروش | املاک | خودرو

ایده استارتاپی

سه شنبه ۱۲ دی ۹۶ اقتصادی
  • تصویر شماره ایده استارتاپی

چگونه ایده استارتاپی مناسب پیدا کنیم؟

ایده استارتاپی به ایده ای گفته میشود که بتواندیکی از مشکلات مردم و جامعه را حل کند ویا بهبود بخشد البته ایده های استارتاپی متفاوتی هم داریم که میتواند در زمینه خرید وفروش هر محصولاتی باشد در دنیای امروزه هزاران سایت با موضوعات مختلف در فضای اینترنت در حال فعالیت میباشند. اگر بخواهیم همه سایت های موجود را تک تک بررسی نماییم اصلا امکانپذیر نمیباشدپس بصورت کلی به فعالیت سایت های موجود میپردازیم تا  نتیجه ای خاص وعاقلانه بدست بیاوریم.

سایت های بسیاری وجود دارد  که در زمینه خاصی در غالب فروشگاهای اینترنتی درحال فعالیت میباشند. ایا همه این سایت ها موفق هستند. سایت دیجی کالا . این سایت چندین سال میباشد که در همه زمینه ها محصولاتی را به فروش میرساند دلیل پیشرفت ومعروفیتش این است که زمانی دیجی کالا شروع بکار کرده بود سایت فروشگاهی انچنانی در ایران وجود نداشت. دیجی کالا با برنامه ریزی های دقیق ومدیریت قوی و الگوریتم های بازاریابی نوین وعلی الخصوص تیم برنامه نویسی وفعال ومتخصص، توانست بازار درامد اینترنتی را از آن خود کند و در حداقل زمان  خودش را به معروفیت بالایی رسانید ودرحال حاضر یکی از سایت های فروشگاهی برتر دنیا به حساب می اید.

مشاهده میشود بعضی ازدوستان علاقمند هستند که سایتی دقیقا مشابه دیجی کالا ویا حتی با همان لوگو طراحی کنند وفعالیت داشته باشنداین فکر کاملا اشتباه محضه وجز بر شکستگی و ضربه روحی روانی  و هدر رفتن زمان ،عواقب دیگری ندارد. بعد از دیجی کالا سایت های فروشگاهی زیادی تاسیس شدند و به بن بست رسیدند و خسارت های زیادی را برای خودشان به بار اوردند. تنها سایتی که پا به پای دیجی کالا در حال فعالیت میباشد سایت بامیلو است.

بامیلو در کارش خبره ویکی از سایت های موفق و نامی ایران محسوب میشود واز محبوبیت خاصی برخوردار است و مشتری های خاص خودش را دارد هرچند در ظاهر دیجی کالا و بامیلو یک سایت فروشگاهی هستند ولی در زمینه خدمات دهی وفروش کاملا ایده ای متفاوت ونوین میباشند. بامیلو هم با داشتن تیم قوی و مدیریت کارامد و برنامه ریزی های دقیق در امور فروش وبازاریابی توانست پا به پای دیجی کالا رقابت کند.

ایده ای نو ومتفاوت

در پایان به این نتیجه میرسیم که ایده ای نو و نوین به ایده ای گفته میشود که اصلا وجود نداشته باشد و یا مشابه خارجی را بتوانید در ایران کپی کنید و به سرانجام برسانید البته کپی کردن ایده استارتاپ های خارجی را بنده 20 درصد پیشنهاد مکینم حالا بگوییم که چرا:  اولا که فرهنگ ما ایرانیها با خارجی ها کاملا متفاوت وفرق دارد و ما نمیتوانیم بغیر از ایده های عمومی مثلا اسنپ و یا شیپورویا  محصولات خاص فروشگاهی ایده های دیگر انها را در ایران راه اندازی کنیم  البته نتوانستن ایده های جدید استارتاپ های خارجی در ایران به فرهنگ و خصلت و طرز زندگی کردن ما ایرانی ها برمیگردد. شاید برایتان بارها پیش امده بین ایرانی وخارجی حتی در غذاخوردن که یک امر بسیار ساده میباشد کاملا فرق دارد حالا چه برسد بخواهیم با ایده جدیده انها در بازار ایران کسب درامد کنیم به هرحال همه این مشکلات دست در دست هم میدهند تا ما ایده ای قانع کننده و یگانه برای خودمان وکسب وکارمان ایجاد نماییم . هرچند در اطرافه مان اگر به جستجوی فنی  نیازهای مردم بپردازیم متوجه خواهیم شد که مردم ما به چه نیاز و امکانات اینترنتی نیاز دارند که در کشورمان وجود ندارد کافی است این ایده را پیدا کنیم وبا کمی همفکری با تیم خود این ایده را عملی کنیم .بنده توصیه میکنم در صورت پیدا کردن ایده ای نو حتما زمانی کافی برای تحقیقات تکمیلی برای خودتان در نظر بگیرید.درضمن هرچقدر ایده ای که به ذهنتان میرسد ایده ای تازه است ولی باز  فقط یک ایده خام است که نیاز به تحقیق و جستجوی تکمیلی دارد.

  پس نتیجه میگیریم  باید ایده ای تازه داشته باشیم ویا دنیال سایت و اپلیکیشن های ایرانی باشیم که نیازمند توسعه بیشتری هستند با توسعه چنین کمبود هادر سایت های  ایرانی میتوانیدیک استارتاپ جدید ونوین وموفق یاشید. در مقاله های بعدی چند ایده ای نو به قول دوستان، ایده( 2017) در سایت تبلیغاتی اگهی سبز در قسمت مطالب برایتان درج نمایم .( ارسال وثبت این مقاله در سایت خودتان ودیگران با ذکر منبع بلامانع میباشد)

www.agahisabz.com

 

منبع

  ثبت آگهی رایگان