در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...

آگهی سبز | درج آگهی رایگان | معرفی مشاغل | آگهی های خرید و فروش | املاک | خودرو

سیاهکلرود

پنجشنبه ۳۰ آذر ۹۶ گردشگری و توریستی
  • تصویر شماره  سیاهکلرود
  • تصویر شماره  سیاهکلرود
  • تصویر شماره  سیاهکلرود

معرفی روستای سیاهکلرود

یکی از روستاهایی که مسافران اندکی با ان اشنایی دارند روستای سیاهکلرود میباشد. این روستا واقع در نقطه مرزی گیلان ومازندران؛ مابین شهرهای کلاچای و چابکسر میباشد.

روستای سیاهکلرود دارای قدمت طولانی و دیرینه ای میباشد که مناظر و طبیعت فوق العاده زیبایی از جمله کوه های تفریحی ؛ درختان پرتقال؛ مزارع برنج های اصیل ایرانی و باکیفیت در خودجای داده است. این روستا در زمانهای قدیم به نام اطاقور شناخته شده بود ولی با  گذشت سالهای متوالی بعد از دهه 1340 به نام سیاهکلرود نامگذاری گردید.

این روستا مردمان اصیل وخونگرم و مهمان نوازی دارد.مردمان روستای سیاهکلرود اکثرا به کشاورزی های مختلف مشغول میباشند .یکی از محصولات ناب این روستا چای میباشد که متاسفانه چندین سال مشاهده میشود  این محصول به دلیل واردات چای خارجی بی کیفیت دچار مشکلاتی از قبیل نخریدن چای کشاورزان به قیمت مناسب کم کم رو به انقراض میباشد. این روستا با گذشت چندین سال تغییر و تحول شوراها و دهیاری ها به تازگی رنگ شهر نشینی به خودگرفته و تمام کوچه پس کوچه ها و خیابان های اصلی با‌کمک شوراهای جدید و فعال در حال توسعه و بهینه سازی میباشد.

یکی‌ از موقعیت های توریستی و تفریحی که به این منطقه رنگ و بوی تازه ای داده ییلاق جواهردشت میباشد. برای رسیدن به ییلاق جواهردشت باید از روستاهای خیاط محله؛ باجیگوابر؛ سجیدان و نهارخورلات وجنگل های وسیع و زیبا باید گذشت تا به جواهردشت بهشت گیلان زمین رسید.

ییلاق جواهردشت هم به نوبه خودش تاریخچه بسیار قدیمی و کهنی در خود جای داده و از مکان هایی میباشد که مردمان اهالی روستای سیاهکلرودوحومه هنگام فصل بهار به این منطقه کوچ میکنندتا از هوای سالم و زیبایی بکر این طبیعت جواهردشت استفاده کافی را ببرند. یکی از عشایرینی که هر ساله بصورت مداوم باید به جواهردشت سفرکنند چوپانان و دامداران میباشند.این قشر مجبور هستند تا حیوانات اهلی خودشان را جهت پرورش بهتر به جواهردشت انتقال دهند تا حیوانات در این شش ماهی که در جواهردشت به سر میبرند بدون هرگونه مریضی و نگهداری سالم و تغذیه طبیعی  پرورش یابند.

لازم به ذکر میباشدتمام کسانی که به جواهردشت سفر میکنند‌بعداز شش ماه به محل زندگی خودشان در روستا برمیگردند البته دیده شده که تعداد اندکی دوماه بیشتر در جواهردشت میمانند ولی بخاطر سرمای بیش از حد ونبود امکانات باید به سیاهکلرود و محل خودشان عزیمت نمایند.البته ناگفته نماند یک امام زاده معروف بنام اقا نقره عباس واقع در کوههای بلند و استوار سمام موس به خاک سپرده شده که هر ساله تعداد زیادی از زائرینی که به این‌ امام زاده عظیم والشأن اشنایی دارند به‌‌زیارت ایشان مشرف میشوند.

زیارت اقا نقره عباس عشق میخواهد به این دلیل که برای مشرف شدن به مزار این بزرگوار باید مسیرهای طولانی‌‌ را با پای پیاده از دل کوههای پر پیچ وخم باید عبورکرد و با سختیهای زیادی رو به رو شد. یکی دیگر از جاذبه هایی که در روستای سیاهکلرود به چشم میخورد مزارع برنج و باغ های پرتقال ونارنگی میباشد هر کدام در دوفصل متفاوتی برداشت میشوند که تماشای برداشت محصولات این روستا را حتما به شما پیشنهاد میکنیم.مردمان این روستا بسیار زحمتکش و پرتلاش میباشندو همگی از زمان کودکی با هم بزرگ شده اند و با هم نسبت فامیلی و خانوادگی هم دارند. فاصله دریا تا این روستا بسیار کم میباشد.

مسافرانی که قصد عزیمت به این روستا را دارند بصورت همزمان میتوانند از طبیعت کوه ؛ دریا و مزارع و باغ های زیبای پرتقال دیدن فرمایند. به شما پیشنهاد میکنیم حداقل سالیانه یکبار به این منطقه خوش اب وهوا و زیبا  سفری داشته باشید تا از مناظر جذاب و طبیعت بکر روستای سیاهکلرود استفاده کافی ببرند.

تشکر ویژه ای هم از مدیریت سایت تبلیغاتی اگهی سبز داشته باشیم که برای تهیه وتنظیم و ثبت این مقاله به ما کمک وهمراهی رسانده اند.

درج اگهی رایگان ، ثبت تبلیغات اینترنتی درنیازمندیهای اگهی سبز

منبع

  ثبت آگهی رایگان