در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...

آگهی سبز | درج آگهی رایگان | معرفی مشاغل | آگهی های خرید و فروش | املاک | خودرو

چرا همیشه احساس خستگی میکنیم ؟

جمعه ۹ شهریور ۹۷ علمی و پزشکی
  • تصویر شماره چرا همیشه احساس خستگی میکنیم ؟

تا بحال از خودتان پرسده اید چرا زود خسته میشویم

1 درصد زنان و 10 درصد مردان بصورت مداوم احساس خستگی میکنند. با توجه  به مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای فردی اعلام داشته است که رانندگان بالای 25 سال با بیشترین امار خستگی در بدن خود مواجه هستند به همین دلیل سالانه 72 هزار تصادف سنگین در جهان محسابه شده است.

سالانه هزاران نفربعلت رانندگی جان خود را بخاطر خواب الودگی و خستگی ازدست میدهند . خستگی در بدن ناشی ازکمبودهایی است که ما از وجود انها بیخبریم بطور مثال هر فردی در طول 6 ماه از سال باید یک ازمایش چکاپ کامل انجام دهد تا کمی و کاستیهای بدنمشخص و از عواقب خطرناک و جبران ناپذی ان جلوگیری نماید.

اغلب انسان ها میگویند خسته هستیم ولی علت خستگی شان مشخص نیست هرچند خستگی هم درجه و اندازه خاص خودش را دارد مثلا فردی روزانه بیشتر از حد معمول فعالیت میکند این شخص بصورت ناخوداگاه باید بیشتر از اشخاص دیگری که در منزل و بیکار به سر میبرند احساس خستگی میکند ولی مشاهده میشود اغلب افرادی که روزانه فعالیتی خاصی ندارند دچار خستگی زودرس و غیر قابل تحمل ، در برخی از نقاط بدن میشوند. خستگی اصولا در پاها ظاهر میشود. الگورتیم آناتومی پاهای هر فرد طوری است که تمام فعالیت های کل بدن روی پاها تأثیر گذاشته چون پاها در برگیرنده تحمل وزن بدن است و پاها میتوانند تا یک حدی مقاومت داشته باشند

خستگی های طبیعی در بدن مشخص است هر فردی فعالیت بیشتری داشته باشد دچار خستگی بیشتر و هر کسی فعالیت کمتری داشته باشد با خستگی کمتری مواجه میشود. سادهترین راه برای از بین بردن خستگی های مزمن بدن کنترل کردن مصرف غذایی است . با مصرف غذای سالم میتوانیم بدنی شاداب و سرحالی داشته باشیم.

برای بهبود سلامت و دریافت همه پروتیین ها و کلسیم های بدن باید از گروه های غذایی شامل میوه ها ، غلات سبزیجات و لبنیات سالم استفاده کنیم. امروزه میتوانیم با مصرف هر یک از موادغذایی ذکر شده بدنی سالم و نرمال داشته باشیم و از خستگی زودرس جلوگیری کنیم .

با توجه به مقدارو اندازه  خود غذا مصرف کنیم از خوردن غذا و تنقلات بیش از حد شدیدا خودداری نماییم چون بدن انسان در هر وعده غذایی یک مقدارخاصی انرژی نیاز دارد اگر غذای بیش از حد مصرف نماییم غذای مآزاد تبدیل به بیماریهای دیگر میشود و به سیستم های دیگر بدن آسیب جدی وارد میکند.

نیمی از مصرف غذایی خود را به سبزیجات اختصاص دهید. به خوردن میوه ها تمرکز کنیم از مصرف تنقلات بی مورد و فست فودی کاملا خودداری کنیم . لبنیات مصرف داشته باشیم از مصرف بیش از حد گوشت قرمز پرهیز کنیم . حدالامکان گوشت سفید ( مرغ ) مصرف کنیم .در خرید مرغ دقت داشته باشیم اگر مکان و موقعیت مناسب برای پرورش مرغ های خانگی فراهم است میتوانیم سالانه مرغ سالم و بدون هورمون تولید و مصرف کنیم . از خوردن کتف و بال مرغ های بازاری پرهیز کنیم چون تمام هورمون های مصنوعی از ناحیه کتف و بال وارد میشود و در نتیجه مرغ در عرض 45 روز به رشد بالایی میرسد این نوع رشد زود هنگام را رشد هورومونی مینامند که جدیدأ اغلب پرورش دهندگان  غذاهای مصرفی برای سود بیشتر و بازدهی زود هنگام به این سمت کشیده شده اند.

خوردن صبحانه سالم بطورمداوم و ضروری توصیه میشود. تغذیه مناسب صبح هنگام ، باعث میشود در طول روز مقدار کالری مصرفی شما تامین و خرج بدن شود و در نتیجه خستگی کمتری احساس شود . در صبحانه سعی کنیم یشتر از لبنیات و تخم مرغ استفاده کنیم .

درپایان این مقاله اگر سعی شود یک مقدار با اصول و برنامه ریزی صحیح به مصرف غذایی خودمان اهمیت دهیم قطعا بدنی سالم و شاداب خواهیم داشت .

agahisabz.com

منبع 

  ثبت آگهی رایگان